Popis produktu
Odborné poradenství a servis na naší kamenné prodejně.
Stihl MS 261 C-M VW
Lehká vyhřívaná profesionální pila s technologií STIHL M-Tronic. Výkonná, provozně úsporná a s nízkými vibracemi. Univerzálně použitelná při ošetřování lesních kultur, při probírce slabých stromů i při stavebních pracech. Snadno čistitelný filtr HD2 a mnoho dalších praktických detailů. Až o 20% nižší spotřeba a o 50% nižší emise oproti konvenčním dvoutaktním motorům STIHL. S elektrickým předehříváním karburátoru a vyhříváním rukojeti pro bezproblémový a pohodlný zimní provoz.
Univerzální motorová pila, která nadchne chalupáře i profesionála. MS 261 je špičková profesionální řetězová pila vyrobená z nejkvalitnějších materiálů a lehké slitiny vlastní technologie STIHL. Tato pila je vybavena mnoha technologiemi které Vám usnadní práci a zvyšují spolehlivost a životnost pily. Jsou to například: Speciální filtrace nečistot z nasávaného vzduchu prodlužující interval čistění vzduchového filtru, kompenzátor pro optimalizaci chodu motoru při zvyšujícím se zanesení filtru, dekompresní ventil a elastostart pro snadné startování, víka nádřžek jsou opatřeny výklopnými madly pro pohodlné otevírání bez dalších nástrojů, přístupné šrouby regulace mazání a napínání řetězu, elektronicky řízené zapalování a dávkování paliva M-Tronik optimalizuje výkon a snižuje spotřebu na minimum, vyhřívaná rukojeť pro maximální pohodlí za každého počasí.
Každý gram je znát a při práci s motorovou pilou to platí dvojnásob. Po komplexní modernizaci je právě z tohoto důvodu oblíbený model STIHL MS 261 nejenom výkonnější, ale i lehčí o 300 gramů. Se současným výkonem 3 kW, což je o 0,1 kW více proti předchozímu provedení, tak poskytuje ve své objemové třídě nejlepší poměr výkon/hmotnost. Optimalizace se tomuto modelu dostalo i z hlediska ergonomie, což umožní profesionálům i příležitostným uživatelům snazší manipulaci při práci.
Kácení, odvětvování, řezání kmene na špalky, prořezávání nebo řezání palivového dříví – ten, kdo několik minut pracoval s motorovou pilou, ví, že každý gram v rukách se s přibývajícím časem násobí. To měl STIHL na paměti při modernizaci svého zákazníky nejvíce oblíbeného modelu střední třídy pro lesnictví, stavebnictví, zahradnictví a komunální údržbu. Optimalizace, kterou pila STIHL MS 261 prošla, se zaměřila na hmotnost i pracovní ergonomii. Díky moderním materiálům je nejenom lehčí o 300 g, ale o 0,1 kW narostl i výkon motoru na aktuální 3 kW. Výsledkem je poměr výkonu a hmotnosti 1,6 kg / kW, což řadí MS 261 na přední pozici ve své třídě. Faceliftem prošel i kryt řetězového kola. Štíhlejší design umožňuje lepší vedení v blízkosti kmene a zlepšil se rovněž odvod třísek. Proměny se dočkala i ozubená opěrka, která nyní „zakousne" větší sousto. Celkově tak pila umožňuje lepší vedení v kmeni stromu, což se při delší práci projeví menší únavou.
Technika – vše osvědčené zůstalo
Z hlediska technologie nová pila MS 261 nabízí celou řadu funkcí z předchozí verze. Výkonný benzínový motor má vysoký točivý moment zajišťující vynikající řeznou rychlost. Body zážehu a dávkování paliva jsou přesně řízeny elektronickým systémem řízení motoru STIHL M-Tronic (u verze MS 261 C-M VW), aby byl zajištěn optimální provoz a pohodlí obsluhy při změně podmínek (jako jsou např. provozní teplota, okolní teplota, nadmořská výška nebo změna paliva), aniž by uživatel musel měnit nastavení pily ručně. Okamžitě startující motor šetří vaši sílu i palivo a poskytuje ideální dynamický rozsah otáček za všech okolností. Kromě toho speciální startovací rukojeť STIHL ElastoStart zaručuje stejnoměrný postup při startování bez trhavých pohybů. Integrovaný tlumící prvek pohlcuje zatížení vznikající při tažení za startovací rukojeť. Startování stroje je tak značně usnadněno.
Stejně jako původní model, je i nová MS 261 v ČR k dispozici ve třech verzích: s klasickým karburátorem (https://www.namir.cz/stihl-ms-261-retezova-pila) nebo s elektronickým řízením karburátoru STIHL M-TRONIC doplněným o elektronické předehřívání karburátoru (https://www.namir.cz/stihl-ms-261-c-m-retezova-pila) a v nejvyšší výbavě navíc s vyhřívánou rukojetí (C-M VW) (https://www.namir.cz/stihl-ms-261-c-m-vw-rs-retezova-pila) pro spolehlivé uchopení řetězové pily i v zimních podmínkách.
|
STIHL M-Tronic (M)
Plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
|
|
Elektrické vyhřívání rukojeti (W)
Větší komfort a spolehlivé ovládání při chladném počasí. V případě potřeby je možné zapnout i vyhřívání rukojeti (W).
|
|
Vyhřívání karburátoru (V)
Vyhřívání karburátoru (V) s ovládáním zapínání a vypínání v závislosti na teplotě zabraňuje zamrznutí karburátoru při nízkých teplotách.
|
|
STIHL 2-MIX
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%.
|
|
Filtr HD2
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
|
|
Dekompresní ventil
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
|
|
ElastoStart
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
|
|
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
|
|
Olejové čerpadlo s možností regulace množství
Dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
|
|
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
|
|
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
|
|
Antivibrační systém
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
|
|
Kombipáčka
M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
|
|
Ovládací páčka s funkcí STOP
Díky STIHL M-Tronic potřebuje motorová pila pro studený start jen jednu startovací pozici na ovládací páčce. Je možné okamžitě po startu využít plný plyn. Po vypnutí přeskočí ovládací páčka díky funkci Stop zpět do provozní pozice. Stroj s ohřátým motorem může být opět znovu nastartován bez jakékoliv manipulace s ovládací páčkou.
|
|
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
|
|
Systém mazání řetězu Ematic
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
|
|
Technika čtyř kanálů STIHL
Čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
|
|
Ohřívání karburátoru teplým vzduchem
Na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky.
|
Ke stažení