Poraďte se s profesionály: Po-Pá: 10:00 - 18:00 hod 604 169 665

Reklamační řád

PRO KUPUJÍCÍHO, KTERÝ JE SPOTŘEBITELEM

 

I. Úvodní ustanovení

1.1. Tento reklamační řád fyzické osoby podnikající dle živnostenského zákona Jaromír David, IČO 71419080, se sídlem Na dlouhém lánu 274/18, 160 00 Praha 6, telefonní číslo +420 604 169 665, e-mail: podpora@namir.cz, s provozovnou na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy (dále jen „Prodávající”), který provozuje internetový obchod umístěný na internetové adrese https://www.namir.cz (dále jen „e-shop“), byl zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), jakož i dalších účinných právních předpisů.

1.2. Tento reklamační řád se vztahuje na uzavírání kupních smluv mezi Prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ (dále jen „Kupující“), prostřednictvím e-shopu, který Prodávající provozuje prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webová stránka“). 

1.3. Podrobné informace o vzájemných právech a povinnostech smluvních stran vzniklých v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a jinou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím e-shopu, který Prodávající provozuje prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webová stránka“), jsou zveřejněny v obchodních podmínkách na internetové adrese https://www.namir.cz (dále jen jako „OP“).

1.4. Tento reklamační řád je nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím a OP, což Kupující svým souhlasným prohlášením v e-shopu potvrzuje. Uzavřením kupní smlouvy Kupující též potvrzuje, že se seznámil s úplným zněním reklamačního řádu, že rozumí veškerým jeho ustanovením a že s nimi v plném rozsahu souhlasí, a to ve znění platném a účinném v okamžiku vytvoření objednávky.

1.5. Účelem reklamačního řádu je ve spojení s OP řádně informovat Kupujícího – spotřebitele ve smyslu § 13 ZOS, tedy o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

1.6. Definice pojmů obsažené v tomto reklamačním řádu mají přednost před definicemi v OP. Pokud tento reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v OP. Pokud není definován ani v OP, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.

 

II. Práva a povinnosti Kupujícího

2.1. Kupující bere na vědomí, že je povinen: 

2.1.1. poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém Kupující neposkytl požadovanou součinnost;

2.1.2. při osobním převzetí zboží od dopravce zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit příslušnému dopravci a Prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Kupující povinen zboží od dopravce převzít;

2.1.3. v den převzetí zboží zkontrolovat zboží, jeho úplnost a neporušenost obalu zboží. 

2.2. Veškeré nesrovnalosti je Kupující oprávněn nahlásit Prodávajícímu na e-mail podpora@namir.cz. Prodávající doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození zboží a jeho obalu.

2.3. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však Prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

 

III. Odpovědnost Prodávajícího

3.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující zboží převzal:

a) má zboží vlastnosti, které si Prodávající s Kupujícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě popisu zboží uvedeného v e-shopu;

b) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;

c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;

d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;

e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů;

f) není zboží zatíženo právy třetích stran.

3.2. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající tak odpovídá za vady zboží, které se vyskytnou v době 6 měsíců od jeho převzetí Kupujícím.

3.3. Ustanovení čl. 3.1. tohoto reklamačního řádu se nepoužije:

a) u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;

b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;

c) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím; nebo

d) vyplývá-li to z povahy zboží;

a Prodávající tak v těchto případech neodpovídá Kupujícímu za vady zboží.

3.4. V případě, že zboží bude mít vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 3.1. tohoto reklamačního řádu, může Kupující takovou vadu oznámit Prodávajícímu a uplatnit práva z vadného plnění (dále též jako „reklamace“) zasláním e-mailu či dopisu na adresu provozovny Prodávajícího uvedenou v čl. 1.1. tohoto reklamačního řádu. Pro reklamaci zboží může Kupující využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 1 OP. Využití vzorový formuláře není podmínkou pro řádné uplatnění práv z vadného plnění.

3.5. V případě, že Kupující je spotřebitelem pak má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží), není-li na zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě uvedeno jinak nebo v kupní smlouvě sjednáno jinak. Je-li na zboží uvedeno datum spotřeby, záruka se zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.

3.6. Kupující bere na vědomí, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, je možné uplatnit právo z vadného plnění pouze u prodaného zboží, a to do 24 měsíců, nikoliv u dárků poskytnutých společně se zbožím. U dárků poskytnutých společně se zbožím je Kupující oprávněn uplatnit práva z vadného plnění pouze do 14 dnů od doručení zboží. 

3.7. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.

3.8. Vyskytne-li se vada na zboží ve výše uvedené lhůtě a je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má Kupující právo dle § 2106 OZ, a to konkrétně právo na:

a) odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;

b) odstranění vady opravou zboží;

c) přiměřenou slevu z ceny;

d) odstoupení od kupní smlouvy.

3.9. Podstatným porušením kupní smlouvy se ve smyslu § 2002 odst. 1 OZ rozumí takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. V ostatních případech se má za to, že porušení smlouvy podstatné není.

3.10. Při oznámení vady, která je podstatným porušením kupní smlouvy, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení takových vad, Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo dle čl. 3.8. tohoto reklamačního řádu si zvolil. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit.

3.11. Prodávající reklamaci vyřídí v souladu s uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si Kupující nezvolí právo dle čl. 3.8. tohoto reklamačního řádu, má práva uvedená v čl. 3.12. tohoto reklamačního řádu i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením kupní smlouvy. 

3.12. Vyskytne-li se vada na zboží ve výše uvedené lhůtě a je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má Kupující právo dle § 2106 OZ, a to konkrétně právo na:

a) odstranění vady zboží;

b) přiměřenou slevu z ceny.

3.13. Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z ceny dle čl. 3.12. tohoto reklamačního řádu nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží. Taková volba nesmí Kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží, která je nepodstatným porušením kupní smlouvy, včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z ceny, anebo může od kupní smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího.

3.14. Pokud má zboží odstranitelnou vadu a Kupující nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po předchozí opravě (třetí reklamace stejné vady) nebo pro větší počet vad (alespoň 3 vady současně), má Kupující právo na dodání nového zboží nebo výměnu vadné součásti reklamovaného zboží. Kupující má v případu uvedeném v předchozí větě též právo na odstoupení od smlouvy.  

3.15. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže Kupující odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém zboží obdržel. To však ve smyslu § 2010 OZ neplatí

a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;

b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady;

c) nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo

d) prodal-li Kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li zboží, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití. Stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

 

IV. Záruka za jakost a lhůta pro uplatnění práv

4.1. Zárukou za jakost se Prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást zboží.

4.2. Záruční doba běží ode dne odevzdání zboží Kupujícímu. Bylo-li zboží podle kupní smlouvy odesláno, běží záruční doba od dojití zboží do místa určení. Má-li zboží uvést do provozu osoba odlišná od Prodávajícího, běží záruční doba až ode dne uvedení zboží do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do 3 týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

4.3. Kupující nemá právo ze záruky za jakost, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupujícího vnější událost.

4.4. Jednotlivý výrobci zboží prodávaného v e-shopu Prodávajícího mohou poskytnout vlastní prodlouženou záruku za jakost za splnění určitých podmínek ze strany Kupujícího (například registrace zboží u výrobce atd.). Kupující bere na vědomí, že takto sjednaná prodloužená záruka je ujednáním mezi Kupujícím a výrobcem daného zboží, nikoliv mezi Kupujícím a Prodávajícím a případná práva z takového ujednání tedy plynou Kupujícímu vůči výrobci daného zboží, s nímž takto prodlouženou záruku sjednal. To neplatí, dohodnou-li se Kupující a Prodávající jinak.

 

V. Uplatnění reklamace

5.1. Reklamace musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.

5.2. Kupující je povinen zboží reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud Kupující zboží užívá, ačkoli o vadě ví. 

5.3. Reklamuje-li Kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je zboží v opravě a Kupující je nemůže užívat.

5.4. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.

5.5. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží; rozhodující je tedy lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží Kupujícím.

5.6. V případě, že se Kupující rozhodne zboží reklamovat, zašle jej Prodávajícímu na provozovnu, která se nachází na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy.

5.7. K reklamovanému zboží je Kupující povinen přiložit doklad o zaplacení (daňový doklad - fakturu) a písemné sdělení o důvodu uplatnění reklamace, včetně zvoleného způsobu vyřízení reklamace. Zvolený způsob vyřízení reklamace není Kupující oprávněn změnit bez předchozího souhlasu Prodávajícího. Pro reklamaci zboží může Kupující využít také vzorový formulář, který tvoří přílohu č. 1 OP.

5.8. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.

 

VI. Vyřízení reklamace

6.1. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí Kupujícímu obdržení reklamace, a to prostřednictvím elektronické pošty na elektronickou adresu Kupujícího, přičemž mu mimo jiné sdělí, kdy reklamaci obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace.

6.2. Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady, což kupující bere na vědomí.

6.3. Reklamaci Prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě s Kupujícím prodloužena. Lhůta dle předchozí věty neběží v případě, že Prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, doklad o zaplacení apod.). Prodávající je pak povinen vyžádat si doplnění podkladů od Kupujícího bez zbytečného odkladu. Pokud lhůta marně uplyne, může Kupující od kupní smlouvy odstoupit.

6.4. O vyřízení reklamace či o jejím zamítnutí bude Prodávající informovat Kupujícího prostřednictvím elektronické pošty na elektronickou adresu Kupujícího a vyzve jej k převzetí reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne, kdy byl kupující o jejím vyřízení informován. Nepřevezme-li kupující zboží v této lhůtě, je Prodávající oprávněn účtovat Kupujícímu přiměřené skladné ve výši 20 Kč včetně DPH za každý den prodlení s vyzvednutím. 

6.5. Pokud si Kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Prodávající právo zboží vhodným způsobem prodat. O tomto postupu musí Prodávající Kupujícího předem informovat a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

6.6. Výtěžek z takového případného prodeje Prodávající vyplatí Kupujícímu po odečtení nákladů na skladování zboží a nákladů prodeje, pokud se Kupující o tento výtěžek bez zbytečného odkladu po sdělení informace o uskutečněném prodeji přihlásí a sdělí Prodávajícímu číslo bankovního účtu, na který má být výtěžek odeslán. 

6.7. Při převzetí zboží po vyřízení reklamace vydá Prodávající Kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy bylo právo z vadného plnění uplatněno, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

6.8. Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen prokázat svou totožnost platným dokladem totožnosti a předložit písemné potvrzení vystavené prodávajícím při uplatnění práva z odpovědnosti za vady. Bez předložení některého z těchto dokladů může Prodávající či osoba provádějící opravu odmítnout zboží vydat. 

6.9. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží vynaloženy. Tyto náklady je Kupující povinen prokázat (např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu). O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění, v opačném případě právo na jejich úhradu zaniká. 

6.10. Při dodání nové věci Kupující vrátí Prodávajícímu na náklady Prodávajícího věc původně dodanou včetně veškerého dodaného příslušenství.

6.11. Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží případech, kdy reklamované zboží či jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení. 

 

VII. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento reklamační řád je Kupujícímu kdykoli dostupný v provozovně Prodávajícího na adrese Žalanského 52/22, 163 00 Praha 6 – Řepy, nebo elektronicky na internetové adrese https://www.namir.cz/.

7.2. Tento reklamační řád je platný a účinný ode dne 9. 8. 2022.  

Kamenná prodejna v Praze

Žalanského 52/22, Praha 6 +420 604 169 665

Máme otevřeno
Po-Pá: 10:00-18hod
So-Ne: zavřeno

Ukázat na mapě

U nás můžete platit:
Zboží vám dopravíme: